Alla inlägg under januari 2014

Av Lise-Lotte Gustafsson - 27 januari 2014 16:07

Känner mig frustrerad just nu. Känns som jag inte når fram alls. Får bara nonchalans tillbaka. Lovar och lovar men inget händer. Beteende som en trottrig 6 åring. Snart vet jag inte hur jag ska göra. Varför vill man inte ändra på något???? Jag kan inte förstå detta alls. Man kan inte glida och tro att folk bara ställer upp med glada miner. Man orkar inte och inte när det behövs visa att man ångrar vissa handlingar. Man mår liksom inte bättre av att inte göra något åt situationen. Man mår mycket bättre av att göra något ist för att pilla navel ludd ju. Bara vänta och se vad som händer. Hoppas på ett under just nu känns det som.
Carpediem

Kram på er

Av Lise-Lotte Gustafsson - 22 januari 2014 18:15

Vad säger man.
Äldsta barnet kommer hem och flyttar in. Visst okey så sätt men till saken är att vi flyttade i somras till en trea. Har 4 av 6 barn hemma boende. Barnen har sovrummen och vi delat av vardagsrummet. Den största har inte varit hemma utan bott med pojkvän på annan ort. Visst vill man hjälpa sina barn så gott man kan men de har även skyldigheter. Med tanke på att hon är långt över myndig och ska kunna stå på egna ben. Vet att jobbsökning och hitta eget som gäller. Men oj ska jag göra det själv verkar hon tycka. Så nu har hon iaf varit på af. Jippiiii hoppas det styrkte henne att fortsätta i den andan. Gett henne förslag på jobb att söka så i morgon gäller det och se om hon gör det. Förklarat att jobben kommer inte av sig själva utan man måste lägga ner jobb själv. Inte lätt när man inte har något direkt utbildning men skam den som ger sig. Finns alltid här och stötta och pucha i rätt riktning. Vill bara väl och visa att man inte kan pilla naveln och inte göra något. Man tjänar inga pengar på det. Man mår ju bättre själv sen vill ju att hon ska stå på egna ben. Jag vet att vi är lite tuffa just nu mot henne men allt är av hjärtan fyllda med kärlek.
Jag vet att hon kommer lyckas med tiden. Inte kul att gå till af och deras hårda regler som de har i dag.
Så visst undrar man om man gör rätt eller fel ibland. Allt snurrar i huvudet man vet ju aldrig vad som händer på vägen. Men tiden får utvisa. Är bara glad att hon är hel.

Carpediem
Kram på er<3

Av Lise-Lotte Gustafsson - 19 januari 2014 20:46

Då ska det bli gött och sparka igång igen. Jobb veckan börjar. Denna helg har varit lite möe. Vet inte vad barnen har gott på. De har varit i takhöjd hela helgen så nu när de ligger i sina sängar så är det ljuv musik i öronen. Lite slapp nu innan man drar iväg på jobb.
Ska bli skönt att det är vardag igen för en gångskull.

Nu har ju vinterkölden kommit med lite sent men ändå här. Vofse tycker inte om att gå långt nu när det är kallt och blåser storm nästan så det bli den korta rundan på typ 2-3 km bara. Men det är ju lite motion iaf.
Carpediem
Kramiz

Av Lise-Lotte Gustafsson - 16 januari 2014 16:56

Då tar jag helg. Ledigt och ledigt vet jag inte men ledigt från jobb iaf.
Då är det jobb på hemma fronten som gäller ist. Tvätt och städning sen så ska jag bara vara.
Nu är det en månad sen operationen och jag är väl lite piggare nu. Halsen kliar och det är ju ett gott tecken på att det läker. Bara det att man har en liten förkylning på g och det känner jag inte för. Så krafterna kommer nog lite på efterslänt. :). Men men det gör inget.
Njuter iaf att tumören är borta och att barnen är friska. Bara att blicka framåt med ett leende just nu. Allt känns bra och skönt.
Carpediem
Kramiz på er <3

Av Lise-Lotte Gustafsson - 15 januari 2014 18:02

Ve och fy ingen bra dag alls. Inte rökt sen operation nu. Min j höft värker och kroppen vill inte alls. Allt är bara blä helt enkelt. Skulle vilja krypa ner under täcket och stanna där. Men det funkar ju inte redit så. Bara sätta på sig masken och ge sig ut och göra det som ska göras.
2 nätter kvar sen helg . Denna helgen känner jag att jag behöver. Vad man tappar mycket under 3 veckors sjukskrivning. Gjorde ju inte möe just då. Vill ju bara framåt men känns just nu som man går 10 steg bakåt.
Vill sååå mycket men inget funkar ju just nu.
Är just det som jag måste lära mig att ta det lugnt och allt inte händer på en dag. Det tar sin tid. Och sluta stressa runt visst det känns inte som man stressa men märkt att jag ibland känner en inre stress och det är inte så bra. Allt har sin tid så nu är det väl dax att börja att tänka på hur man gör istället för att rusa iväg. Stanna upp en extra gång och tänka till.
Det är ju detta med ging och gang. Och det stämmer bra med det hela. Allt i harmoni med varandra.
Nepp nu är det slut gnällt för i dag.

Carpediem vänner
Kramiz på er <3

Av Lise-Lotte Gustafsson - 12 januari 2014 19:50

Första veckan gick väl bra men trött vart jag. Inte konstigt man har ju inte gjort många knop dessa veckor jag varit hemma. Skönt att komma igång iaf.
Vädret kunde ju varit bättre. Regnat hele veckan och varit grått.
Då smäller det till och bli kallt och snö på en gång. Lite mer snö hade inte skadat. Barnen vill allt ha mer iaf. Glada och skuttade runt när det vräkte ner i dag.

Kramiz

Av Lise-Lotte Gustafsson - 8 januari 2014 07:50

Ha en underbar dag alla.
Tänk ett leende kan betyda mycket för någon. Var rädda om er och ni Carpediem .
Kram

Av Lise-Lotte Gustafsson - 7 januari 2014 20:47

Då är det snart dax för pass 2 för veckan. Första natten gick bättre än jag trodde det skulle göra. Visst trött är man men inte så farligt. Man märker nu att man använder halsmusklerna mer än vad man tror. Men det får man öva upp igen. Bara gott att komma igång igen.
Carpediem
Kramiz

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards